Rabu, 18 November 2015

Pemulihan tradisional - Adakah Mereka Bekerja?

Pemulihan tradisional - Adakah Mereka Bekerja?

Kawasan Saya membesar di kaya dengan tradisi. Hanya kira-kira setiap aspek kehidupan mempunyai sekurang-kurangnya satu tradisi mengenainya. Perkahwinan, pengkebumian, semakin matang dan ya, walaupun ubat-ubatan. Sebagai seorang anak, saya mempunyai beberapa digunakan pada saya, tetapi tidak sebanyak yang bapa saya lakukan. Mereka memberitahu kami cerita tentang ini, dan ia sangat menarik.

Seperti yang saya semakin tua, saya menjadi tertarik dalam ubat-ubat herba praktikal, berdasarkan sains. Ini tidak bermakna saya terpaksa meninggalkan segala remedi tradisional, kerana ramai daripada mereka melakukan kerja. Dengan alasan; kita mempunyai nenek moyang dan mereka terpaksa hidup entah bagaimana. Perubatan moden tidak membuat amalan tradisi kuno, mereka menambah kepada mereka.

Asofetida adalah salah satu ubat saya tidak mempunyai menderita melalui. Ia adalah saudara kepada lobak merah dan bau yang dahsyat. Ia juga mungkin layak sebagai saingan dengan valerian dalam kategori bau yang paling menyakitkan hati. Ia tidak rasa begitu buruk kerana ia berbau, yang berkat. Beberapa chef bahkan menggunakannya dalam resipi, walaupun saya tidak mungkin untuk mencontohi mereka.

Kilang itu boleh dimakan sebagai sayur-sayuran atau dijadikan teh. Ia telah digunakan untuk sakit perut, selsema dan semasa trimester pertama kehamilan untuk mengelakkan keguguran. Ia juga terikat ke dalam beg dan digantung di leher apabila penyakit kanak-kanak atau influenza berada dalam masyarakat. Saya mengesyaki ia membantu terutamanya kerana tidak ada yang mahu menjadi sekitar seseorang dengan herba berbau dahsyat di leher mereka. Isu-isu keselamatan yang berlaku dengan tumbuhan ini. Ia adalah idea yang baik untuk berunding dengan doktor anda sebelum menggunakannya.

Blackstrap Molasses saya mempunyai, walaupun biasanya dalam makanan dan bukan sebagai ubat. Ia mempunyai kandungan besi, dan digunakan secara tradisional dalam kes-kes anemia. Perlu ditegaskan bahawa a) terlalu banyak zat besi boleh menjadi toksik, jadi mendapatkan diagnosis yang pertama dan bertanya kepada doktor anda berapa banyak yang anda mungkin perlu itu. B) Jika anda kencing manis, ingat bahawa produk ini diperbuat daripada tebu dan boleh menyebabkan masalah dengan tahap gula.

Datuk saya telah menyatakan kepada kami ketika semua anak-anak dalam keluarganya terpaksa tifus. Mereka mesti telah agak muda, kerana mereka semua diletakkan di atas katil yang sama ... lebih mudah untuk mengesan lapan kanak-kanak dengan cara itu. Mereka diberikan apa yang dipanggil susu biru untuk minum, kerana ia adalah lebih mudah untuk dihadam. Anda mungkin tahu susu biru dan menggunakannya dengan kerap, ia adalah sama seperti susu skim; yang selebihnya selepas krim (lemak) dikeluarkan daripada susu.

Minyak ikan adalah sangat popular sekarang, kerana kandungan Omega-3. Walau bagaimanapun, ia bukan produk baru ... satu-satunya perkara baru tentang hal itu adalah ia di kapsul supaya anda tidak perlu rasanya. Generasi-generasi anak-anak terpaksa berbuat demikian, dengan mengambil dos harian minyak ikan. Seperti salmon, ikan kod adalah ikan air sejuk dan tinggi bahawa asid lemak.

Mencari artikel saya seterusnya meneruskan perbincangan mengenai ubat-ubat tradisional. Perlu diingat bahawa ubat banyak perlu dibersihkan dengan doktor anda sebelum anda memulakan menggunakannya. Ini akan menghalang kesan sampingan dan mungkin interaksi ubat / herba. Pastikan untuk menyatakan apa-apa ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda mungkin gunakan dan semua syarat perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar